Va començar dijous el trio format per Keith Jarrett, Gary Peacock i Jack DeJohnette, en el seu retorn al Carnegie Hall. Aquesta és la crítica de Nate Chinen a The New York Times. (Chinen no esmenta que, abans de l'últim bis, Jarrett no es va poder estar de renyar un dels habituals pesats que van provocar el pianista amb la també, ai, habitual càmera de fotos amb flaix.)
Jarrett, Peacock i DeJohnette al 38è Voll-Damm Festival
Internacional de Jazz de Barcelona (foto: Ricard Cugat)
Bitches Brew Revisited (foto: Ayano Hisa).
I de Harlem cap a Brooklyn. Preocupat per portar el seu festival amunt i avall per Nova York, Wein també va incloure un dels seus concerts a la sèrie Celebrate Brooklyn!, concerts gratuïts al Prospect Park, inaugurats –carai– per Norah Jones. El concert del festival de jazz va ser dissabte, i era un doble concert programat sota l'esperit de Miles Davis: Mike Stern Band i la banda Britches Brew Revisited, liderada per Graham Haynes i que reuneix un equip multigeneracional al voltant d'aquesta obra cabdal de Miles, 40 anys després de la seva publicació.
Una gran nit sota les estrelles, a Brooklyn.
El públic de Prospect Park, a Brooklyn (foto: Ayano Hisa).
I Nova York, és clar, continua la seva vida jazzística més enllà de CareFusion: Richard Bona al Jazz Standard (amb jam session inclosa a la barra al final de l'últim set de dissabte), Anthony Braxton a (Le) Poisson Rouge, Vijay Iyer Trio en el seu debut al Birdland, Charles Tolliver Big Band a l'Iridium…
¿Qui deia que el jazz havia mort? ¿Qui deia que Nova York no és la capital mundial del jazz?
(Això sí: no tot són bones notícies. L'activista canadenc Peter Hum avisa de la suspensió a última hora del Calgary Jazz Festival.)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada